Marc Nolin a écrit :
J'ai effectivement ce problème depuis plusieurs mois. Rien d'intéressant de la part d'Epson Canada, avec qui j'ai communiqué.
En mat, aucun problème. Avec la cartouche black, la fenêtre indique toujours le même niveau, même si la cartouche est vide. Par contre, avec une cartouche neuve, l'appareil a tendance à la vider dans le réceptacle de surplus... Avec un beau dégât à ramasser et beaucoup de $$$ de perdus.
Voici la réponse d'Epson Canada face àa mon problème...
« Thank you for contacting Epson regarding your Epson Stylus Pro 3800. It is my pleasure to respond to your inquiry.
When Matte Black is working fine and Photo Black is not, the problem is almost certainly the ink cartridge itself. It might have a rupture inside the cartridge that is preventing the ink system from pulling the ink from it. I suggest replacing the Photo Black with a brand new cartridge and running a head cleaning before printing with it.
However, if the print head is dumping ink onto the paper during printing and this has happened with multiple Photo Black cartridges, this indicates a serious hardware problem. You may be limited to using Matte Black ink unless you have the printer repaired. If this is the case, you can check for service centers by zip code at the following link:
http://epson.pricespider.com/ServiceLoc ... tion=34217 »
Je sais que ce n'est pas la cartouche, car j'en ai passé trois... avec toujours le même problème. Je dois donc me résoudre à l'idée que c'est un problème au niveau de l'appareil !